Πολίτης… (Έλληνας και Εβρίτης)

ΟΔΟΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΩΝ

Posted by politis στο 9 Νοεμβρίου, 2006

Το γεγονός και μόνο της αναφοράς ενός τέτοιου σχεδίου για την περιοχή μας είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός με πολύπλευρες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις…

Το αναδημοσιεύω και εύχομαι απλώς τα παιδιά μας να ζουν για το δουν ολοκληρωμένο άν κάποτε ολοκληρωθεί…


«Οδός Αργοναυτών» συνολικού μήκους 7.000 χιλιομέτρων.

Το όνομα του έρχεται από το μακρινό παρελθόν και αφορά τον υπό κατασκευήν οδικό άξονα των Επτά χιλιάδων χιλιομέτρων, στο κοντινό μέλλον, θα λέγεται «Οδός των Αργοναυτών» και είναι ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά σχέδια που έχει μπει μπροστά στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, για να συνδέσει την περιοχή των Βαλκανίων με την περιοχή του Καυκάσου, ακολουθώντας τις γραμμές των αγωγών ενέργειας.

Πρόκειται για ένα δρόμο, ο οποίος θα τρέξει γύρω από τον Εύξεινο Πόντο περνώντας από την Αλεξανδρούπολη δυτικά, τα λιμάνια του Πότι και Βατούμ ανατολικά, το Νοβοροσίσκ βόρεια και την Σαμψούντα και την Αγκυρα στον νότο.

Η συμφωνία που τώρα προωθείται από την Ελλάδα μέσω του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (ΟΣΕΠ), επικυρώθηκε από τις χώρες που περιβάλλουν τη Μαύρη θάλασσα στην πρόσφατη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών στο Σότσι, έχει την υποστήριξη της Ρωσίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τελευταία έγινε αποδεκτός και από την πλευρά της Τουρκίας. Σημειωτέον ότι ο δρόμος αυτός είχε «πέσει» σαν ιδέα από τον Τουργκούτ Οζάλ, ως γεωπολιτικό αντίβαρο στη συμφωνία της Ελλάδας με την οποία μπήκε στην Ε.Ε.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Τράπεζα του Ευξείνου Πόντου -με τις «ευλογίες» της Ε.Ε.- φαίνεται να έχει δρομολογήσει επίσημα πλέον τις εξελίξεις για την προώθηση του σχεδίου, το οποίο σε ορισμένα κομμάτια του ήδη έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά.
Όπως επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών Ε. Στυλιανίδης, στον «Δρόμο των Αργοναυτών» έχει ενσωματωθεί η συνέχεια της Εγνατίας Οδού προς τη Βουλγαρία με το κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή – Κίρτζαλι που στη συνέχεια θα συνδεθεί με τον δρόμο που έχει σχεδιαστεί, αλλά θα ξεκινήσει μετά τις προεδρικές εκλογές στη Βουλγαρία, για να περάσει στη Ρουμανία και από εκεί στην Ουκρανία.

Ο νότιος άξονας του δρόμου αυτού, που θα καταλήγει στη δεύτερη γέφυρα που θα φτιαχτεί στον Έβρο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, θα έρχεται από την Σαμψούντα και θα περνά από την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη. Το κομμάτι αυτό θα κατασκευαστεί από την Τουρκία με τον εκσυγχρονισμό της ήδη υπάρχουσας οδικής αρτηρίας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, στον οποίο αναμένεται η συμμετοχή της Παγκόσμιας Τράπεζας, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), δεν έχει καταρτιστεί, καθώς αρκετά κομμάτια του, ιδιαίτερα εκείνα που αφορούν στο ανατολικό σκέλος του (Γεωργία) θεωρούνται ιδιαίτερα δύσκολα, Από το υπουργείο Εξωτερικών, πάντως, εκδηλώνεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βεβαιότητα για την προώθηση του μετά τη συμφωνία της Ρωσίας, η οποία βλέπει ιδιαίτερα θετικά την ανάδειξη του οδικού άξονα παράλληλα με τους υπάρχοντες και υπό κατασκευή αγωγούς φυσικού αερίου και πετρελαίου.

Για το κομμάτι πάντως από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Νοβοροσίσκ οι ελληνικές κατασκευαστικές θεωρείται ότι θα δείξουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθ’ όσον η χρηματοδότηση τους θα ενισχυθεί από την Ε.Ε. και ήδη ορισμένες εξ αυτών έχουν αναλάβει έργα στην Ουκρανία και τη Ρωσία.
Πηγή: Εφημερίδα Άποψη

Σχολιάστε