Πολίτης… (Έλληνας και Εβρίτης)

ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΓΙΟΦΥΡΙΑ

Posted by politis στο Οκτώβριος 7, 2006

Κάτι σαν το «ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν» έχει αρχίσει να ακούγεται το αναμάσημα της ΔΕΒΖΟΣ, η οποία έχει γίνει μεταξύ άλλων και σημαία και ντουντούκα και όραμα και πιπίλα (και ότι άλλο θέλετε) στα στόματα πολλών αρχόντων τα τελευταία χρόνια και πάντα ο κοσμάκης μέσα στην άγνοιά του χειροκροτούσε με ανοιχτό το στόμα…

Τι είναι η ΔΕΒΖΟΣ; Βάλτε την λέξη στο Google και θα βρείτε πολλά κείμενα και άρθρα (επικριτικά ως επί το πλείστον) για αυτήν αλλά και τις διαδικασίες υλοποίησης της.

Με δυο λόγια η ΔΕΒΖΟΣ Α.Ε. είναι μια εταιρία που ανήκει κατά 86% στην Νομαρχία Έβρου και έχει σαν σκοπό της την ανάπτυξη της ζώνης ελευθέρων συναλλαγών (ΔΕΒΖΟΣ) στο Τρίγωνο Έβρου (σύνορα Ελλάδας Βουλγαρίας) και υλοποιεί (υποτίθεται) έργο χρηματοδοτούμενο από πρόγραμμα ώστε η περιοχή να γίνει Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟΠΑ).

Υποτίθεται ότι μεγάλες επιχειρήσεις θα έρχονταν να εγκατασταθούν στην ΔΕΒΖΟΣ για να έχουν φτηνό εργατικό δυναμικό απ’ την γείτονα χώρα (θα έρχονται λέει το πρωί με λεωφορεία και θα φεύγουν το βράδυ…) και θα συνέβαλαν στην ανάπτυξη της περιοχής… αυτό ήταν άν θυμάμαι καλά το τελευταίο τεκμηριωμένο (!!!) σκεπτικό που ακούστηκε για την αναγκαιότητα της…

Ξεχνούν ορισμένα πράγματα όμως να μας πούνε για την τεκμηρίωση αυτή οι άρχοντες μας…

Ξεχνούν να μας πουν ότι μισή ώρα από τα σύνορα (και σε λίγο καιρό, όταν ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας, λιγότερο από μισή ώρα) ήδη υπάρχει ΒΙΟΠΑ και μάλιστα οργανωμένο… αυτό της Ορεστιάδας Απ’ ότι φαίνεται, τα λεωφορεία έχουν τεράστιο λειτουργικό κόστος, δυσανάλογο με αυτό της ίδρυσης της ΔΕΒΖΟΣ, για εκατό χιλιόμετρα την μέρα παραπάνω… (απορώ γιατί οι Ορεστιαδίτες δεν έχουν αρχίσει να φωνάζουν αλλά μάλλον την έχουν ψυλλιαστεί ότι την σήμερον ημέρα δεν χτίζονται πλέον γυναίκες στα θεμέλια…)

Ξεχνούν επίσης να μας πουν ότι η Βουλγαρία σε, άντε, το πολύ δύο χρόνια και σίγουρα πριν την ολοκλήρωση της ΔΕΒΖΟΣ, θα είναι πλήρες μέλος της Ε.Ε. και το μόνο εύκολο (αλλά και το πιο συμφέρον) θα είναι για τις επιχειρήσεις να πάνε λίγα χιλιόμετρα παραπέρα και να μην χρειάζεται να πληρώνουν τα δυσανάλογα μεγάλα σε σχέση με την Βουλγαρία κόστη της Ελληνικής πλευράς σε δαπάνες όπως πχ νερό ή ηλεκτρικό ή ακόμα και την φορολογία που αν δει κάποιος (Google και ξερό ψωμί…) είναι πολύ μικρότερη στην γείτονα χώρα απ’ την δικιά μας Μπανανία…

Εκτός αυτού… ζώνη ελευθέρων συναλλαγών μεταξύ δύο κρατών μελών της Ε.Ε. μάλλον (δέν γνωρίζω δυστυχώς απο αυτά αλλά θα το ψάξω) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον πρωτοτυπία!!!

Κατά τα άλλα έχουμε όραμα!!! (μην το γελάτε… σε λίγα χρόνια μόνο τέτοια – φαντάσματα – οράματα – θα υπήρχαν για να κατοικήσουν στον Έβρο αν δεν υπήρχε η ενέργεια…)

ΥΓ: Μάλλον έχω δίκιο για το «πρωτοτυπία» αφού από ιστοσελίδα της Ευρωπαικής Ένωσης ξεπατίκωσα το παρακάτω:
« Όπως προβλέπει η ιδρυτική συνθήκη της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Κοινότητα βασίζεται σε μία τελωνειακή ένωση – πραγματικό θεμέλιο της Ενιαίας Αγοράς και εχέγγυο της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων εντός της ΕΕ. Προκειμένου να κατανοήσουμε το πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργεί σήμερα ο θεσμός των ευρωπαϊκών τελωνείων θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια τα βασικά της στοιχεία, καθώς και τις άλλες μορφές τελωνειακής ολοκλήρωσης και οργάνωσης οικονομικής συνεργασίας. μεταξύ κρατών. Οι συνηθέστερες μορφές προσέγγισης των εθνικών οικονομιών είναι η Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών και η Τελωνειακή Ένωση. Η πρώτη αφορά την πλήρη κατάργηση των δασμών και των περιορισμών στο εμπόριο μεταξύ των κρατών που συμμετέχουν. Επειδή, όμως, κάθε μέλος της ζώνης ελευθέρων συναλλαγών διατηρεί το δικό του δασμολόγιο και τη δική του εμπορική πολιτική έναντι των χωρών που δεν περιλαμβάνονται στη ζώνη, απαιτούνται ρυθμίσεις που να καθορίζουν τα εμπορεύματα τα οποία μπορούν να διακινούνται ελεύθερα στο εσωτερικό της ζώνης μεταξύ των χωρών μελών αυτής, καθώς και κανόνες καταγωγής των εν λόγω εμπορευμάτων. Η Τελωνειακή Ένωση συνεπάγεται, σε σύγκριση με τη ΖΕΣ, μεγαλύτερο βαθμό οικονομικής προσέγγισης, καθώς όλα τα μέλη της εφαρμόζουν, πέρα από την κατάργηση των δασμών και εμπορικών περιορισμών μεταξύ τους, κοινό δασμολόγιο και κοινή εμπορική πολιτική στα εμπορεύματα τρίτων χωρών. Κατά συνέπεια, δεν απαιτούνται ρυθμίσεις που να ορίζουν ποια εμπορεύματα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο εσωτερικό της ένωσης και δε χρειάζεται η θέσπιση κανόνων καταγωγής.»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: